Hoppa till innehåll

Publicerad 2018-09-13

Nya uppföranderegler vid telefonförsäljning

Telekområdgivarna har uppdaterat sina uppföranderegler med anledning av skriftlighetskravet vid telefonförsäljning som började gälla den 1 september.

Uppföranderegler för avtal om abonnemang för tv, telefoni och bredband. Reglerna gäller från 1 september 2018. Uppförandereglerna tillämpas när en operatör som är med i Telekområdgivarna ingår avtal, eller har ingått avtal, med konsumenter eller enskilda firmor för tjänsterna tv, telefoni och bredband. Reglerna gäller inte vid försäljning av innehållstjänster.

Har du frågor eller funderingar kring telefonförsäljning och uppföranderegler är du välkommen att kontakta Telekområdgivarnalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster eller oss.

Konsument Vänersborg                                                  konsument@vanersborg.se                                                                växeln 0521-72 10 00 

KONTAKT

Vänersborgs kommun
462 85 Vänersborg

Besöksadress:
Södergatan 16 A

Telefon växel:
0521-72 10 00

E-post myndigheten:
kommun@vanersborg.se