Du klickar på orden till vänster om du vill läsa mer om kommunen.
Vänersborgs kommun har hand om barnomsorg, skolor och vård till de äldre.
Kommunen sköter gator och parker.
Vi ser också till att det finns dricksvatten i din kran.
Vänersborgs kommun har 3 300 anställda.
Här bor 37 000 personer.
Vänersborg har funnits sedan 1644.
Tyck till om oss
Vi vill veta vad du tycker om våra lättlästa sidor.
Vad är bra och vad är dåligt?
Du kan skicka e-post till oss:
webbredaktionen@vanersborg.se

Besöksadress:
Sundsgatan 29
Telefon:
0521-72 10 00
Telefax:
0521-72 19 60
E-post myndigheten:
kommun@vanersborg.se