Vänersborgs kommun är årets jazzkommun!
Lördag 4 Februari 2012
Du är här:

Barn och utbildning

Barn som leker
Elever från Musikskolan spelar trumpet
I Vänersborg finns 28 kommunala förskolor och ett 40-tal dagbarnvårdare.
Det finns också 5 friförskolor

I Vänersborg finns 18 kommunala grundskolor . 
Det finns också 2 friskolor. De heter Fridaskolan och Vänersnäs Montessoriskola.

Gymnasiet heter Birger Sjöberggymnasiet.
Vi har också en skola för döva elever. Skolan heter Vänerskolan.

Komvux är för elever äldre än 20 år.
Där kan man få den utbildning man saknar
från grundskolan eller gymnasieskolan.

Kontakta oss:
Kontakta oss:

Vänersborgs kommun
Barn- och ungdomsförvaltningen
462 85 Vänersborg

Besöksadress: Sundsgatan 29

Telefon:
0521-72 10 30, 0521-72 11 04

E-post:
barnungdom@vanersborg.se

Vänersborgs kommun
Gymnasieförvaltningen
462 85 Vänersborg

Besöksadress: Idrottsgatan 7

Telefon:
0521-72 20 53

E-post:
gymnasie@vanersborg.se