Vänersborg ska bli Sveriges bästa musikkommun
Lördag 31 Juli 2010
|
Du är här:
 Utskrift

Kultur och fritid

Bild på barn som spelar fotboll
I Vänersborg finns många olika föreningar. Vänersborgs Gymnastikförening har flest unga medlemmar.

I klubbarna Vänersborgs IF, Wargöns IK och Vänersborgs FK spelar många ungdomar fotboll.

Det finns bibliotek i Brålanda, Frändefors, Vargön och i Vänersborg.
Det största biblioteket ligger i Vänersborg.

Där kan man låna böcker, skivor, filmer
och läsa tidningar. Det är gratis.
Här finns också datorer med internet som man kan använda.

I Vänersborg finns flera museer och ställen som visar konst.

Kontakta oss:
Kultursekreterare:
Ida Svanberg

Besöksadress:
Musikskolan
Vänerparken 5
462 35 Vänersborg

Telefon:
0521-72 14 08
070-690 14 08

E-post:
ida.svanberg@vanersborg.se

Expedition/

Bokning


Ingalill Willman
0521-72 20 27
ingalill.willman@vanersborg.se

Upplysning istider m. m.


0521-72 20 29

Telefax


0521-72 20 25