Hoppa till innehåll

Uppleva & göra

Bild på barn som spelar fotboll
I Vänersborg finns många olika föreningar. Vänersborgs Gymnastikförening har flest unga medlemmar.

I klubbarna Vänersborgs IF, Wargöns IK och Vänersborgs FK spelar många ungdomar fotboll.

Det finns bibliotek i Brålanda, Frändefors, Vargön och i Vänersborg.
Det största biblioteket ligger i Vänersborg.

Där kan man låna böcker, skivor, filmer
och läsa tidningar. Det är gratis.
Här finns också datorer med internet som man kan använda.

I Vänersborg finns flera museer och ställen som visar konst.