Hoppa till innehåll

 

Denna sida är äldre än sex månader, och innehållet kanske inte längre är aktuellt.

Uppleva & göra

Dans

I Vänersborg finns många olika föreningar. Vänersborgs Gymnastikförening har flest unga medlemmar.

I klubbarna Vänersborgs IF, Wargöns IK och Vänersborgs FK spelar många ungdomar fotboll.

Det finns bibliotek i Brålanda, Frändefors, Vargön och i Vänersborg.
Det största biblioteket ligger i Vänersborg.

Där kan man låna böcker, skivor, filmer och läsa tidningar. Det är gratis.
Här finns också datorer med internet som man kan använda.

I Vänersborg finns flera museer och ställen som visar konst.

Vänersborgs bibliotek
Box 337, 462 24 Vänersborg

Besöksadress:
Köpmansgatan 1, Vänersborg

Telefon:
0521-72 14 11

E-post:
biblioteket@vanersborg.se

Hemsida:
https://bibliotek.vanersborg.se/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Ordinarie öppettider:
Tisdag - Torsdag 12 - 18
Lördag 11 - 15

Under omhängning och röda dagar är konsthallen stängd.

Besöksadress:
Kulturhuset/Folkets Hus
Kungsgatan 15, Vänersborg

Telefon:
0521-72 24 00

E-post:
konsthallen@vanersborg.se

Postadress:
Vänersborgs kommun
Vänersborgs konsthall
462 85 Vänersborg

Tillgänglighet i Kulturhuset/Folkets Hus: Hiss
Handikappstoalett
Handikappsparkering

Direktlänk till Tillgänglighetsdatabasen för mer information. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Enhetschef
Malin Haglund tel. 0521-72 14 08