I Vänersborg finns många olika föreningar. Vänersborgs Gymnastikförening har flest unga medlemmar.
I klubbarna Vänersborgs IF, Wargöns IK och Vänersborgs FK spelar många ungdomar fotboll.
Det finns bibliotek i Brålanda, Frändefors, Vargön och i Vänersborg.
Det största biblioteket ligger i Vänersborg.
Där kan man låna böcker, skivor, filmer och läsa tidningar. Det är gratis.
Här finns också datorer med internet som man kan använda.
I Vänersborg finns flera museer och ställen som visar konst.
Vänersborgs kommun
Kultur- och fritidsförvaltningen
462 85 Vänersborg
Besöksadress:
Sundsgatan 29
E-post myndigheten:
kulturfritid@vanersborg.se
Vänersborgs bibliotek
Box 337, 462 24 Vänersborg
Besöksadress:
Köpmansgatan 1, Vänersborg
Telefon:
0521-72 14 11
E-post:
biblioteket@vanersborg.se
Hemsida:
https://bibliotek.vanersborg.se/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Ordinarie öppettider:
Tisdag - Torsdag 12 - 18
Lördag 11 - 15
Under omhängning och röda dagar är konsthallen stängd.
Besöksadress:
Kulturhuset/Folkets Hus
Kungsgatan 15, Vänersborg
Telefon:
0521-72 24 00
E-post:
konsthallen@vanersborg.se
Postadress:
Vänersborgs kommun
Vänersborgs konsthall
462 85 Vänersborg
Tillgänglighet i Kulturhuset/Folkets Hus: Hiss
Handikappstoalett
Handikappsparkering
Direktlänk till Tillgänglighetsdatabasen för mer information. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Enhetschef
Malin Haglund tel. 0521-72 14 08