Det finns olika bostäder.
Servicebostad
En servicebostad är till för dig som inte behöver så mycket stöd.
Du bor i en egen lägenhet.
Om du behöver stöd finns det alltid personal.
Det finns rum där du kan träffa andra.
Gruppbostad
En gruppbostad är till för dig som behöver mer stöd. Där finns det personal jämt.
I gruppbostaden finns det flera lägenheter där du kan bo själv.
Det finns rum där du kan träffa andra.
Vi vill att Du:
Ska kunna flytta från dina föräldrar och
bo i ett eget hem.
Får möjlighet att leva som andra.
Ska kunna bestämma över ditt liv och din vardag.
Ska bli sedd som den du är.
Ska bli respekterad för vad du tycker och känner.
Välkommen att ansöka om bostad.
Kontakt med biståndshandläggare.
Vänersborgs kommun
462 85 Vänersborg
Besöksadress:
Residensgatan 20
Kommunväxel:
0521-72 10 00