Hoppa till innehåll

Bostad med särskild service för vuxna

Det finns olika bostäder.

Servicebostad
En servicebostad är till för dig som inte behöver så
mycket stöd.
Du bor i en egen lägenhet och om du behöver stöd
finns det alltid personal.
Det finns rum där du kan träffa andra.

Gruppbostad
En gruppbostad är till för dig som behöver mer stöd.
Där finns det personal jämt.
I gruppbostaden finns det flera lägenheter där du
kan bo själv.
Det finns rum där du kan träffa andra.

Vi vill att Du:
Ska kunna flytta från dina föräldrar och
bo i ett eget hem.
Får möjlighet att leva som andra.
Ska kunna bestämma över ditt liv och din vardag.
Ska bli sedd som den du är.
Ska bli respekterad för vad du tycker och känner.

Välkommen att ansöka om bostad.

Kontakt med biståndshandläggare.


KONTAKT

Vänersborgs kommun
462 85 Vänersborg

Besöksadress:
Kungsgatan 15
(Folkets hus)
vån 3 och 4

Kommunväxel:
0521-72 10 00