I Vänersborg finns 27 kommunala förskolor och ett 10-tal dagbarnvårdare.
Det finns också 5 friförskolor.
Enskild pedagogisk omsorg finns också.
I Vänersborg finns 17 kommunala grundskolor.
Det finns också 2 friskolor.
Vi har också en skola för döva elever. Skolan heter Vänerskolan.
Gymnasiet heter Birger Sjöberggymnasiet. Är en del av Kunskapsförbundet Väst.
Komvux är för elever äldre än 20 år.
Där kan man få den utbildning man saknar från grundskolan eller gymnasieskolan.
Vänersborgs kommun
Barn- och utbildningsförvaltningen
462 85 Vänersborg
Telefon:
0521-72 11 04
Telefontid: 10.00-12.00
E-post:
barnutbildning@vanersborg.se
Birger Sjöberggymnasiet
Box 217
462 23 Vänersborg
Besöksadress:
Idrottsgatan 3
Telefon:
0521-72 18 11
E-post:
infobsg@kunskapsforbundet.se
Hemsida
Birger Sjöberggymnasiets hemsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.