Gå till innehåll

Verktygsfält

Utbildning och barnomsorg

I Vänersborg finns 26 kommunala förskolor och 2 dagbarnvårdare inom pedagogisk omsorg.

Det finns 5 friförskolor och enskild pedagogisk omsorg.

I Vänersborg finns 17 kommunala grundskolor och 2 friskolor.

Grundsärskolan omfattar årskurs 1-9.

Vi har en skola för döva elever. Skolan heter Vänerskolan.

Gymnasiet heter Birger Sjöberggymnasiet. Skolan är en del av Kunskapsförbundet Väst.

Komvux är för elever äldre än 20 år. Där kan man få den utbildning man saknar från grundskolan eller gymnasieskolan.

Sidinformation

Senast uppdaterad:
22 februari 2023