Lättläst om valet
9 juni ska vi rösta till Europaparlamentet.
Rösträtt betyder att du får rösta. Alla som har rösträtt får ett röstkort i sin brevlåda. På ditt röstkort står vilken vallokal du kan rösta i 9 juni.
Det finns flera sätt att rösta på.
Du kan rösta på valdagen eller innan.
Om du vill rösta före 9 juni kan du välja plats. De platserna kallas förtidsröstningslokal.
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 15 december 2023