Gå till innehåll

Verktygsfält

Lättläst om valet

9 juni ska vi rösta till Europaparlamentet.

Rösträtt betyder att du får rösta. Alla som har rösträtt får ett röstkort i sin brevlåda. På ditt röstkort står vilken vallokal du kan rösta i 9 juni.

Det finns flera sätt att rösta på.
Du kan rösta på valdagen eller innan.

Om du vill rösta före 9 juni kan du välja plats. De platserna kallas förtidsröstningslokal.

Sidinformation

Senast uppdaterad:
15 december 2023